ARTISTS IN RESIDENCE
In november 2020 organiseert Sinus het Artist in Residence project in samenwerking met Drift Festival. Gedurende deze periode krijgen Tom Trago en Animistic Beliefs de mogelijkheid om 4 dagen te werken in een uitzonderlijk zeldzame studio. In deze studio nodigen we de artiesten uit om onder begeleiding van een studio engineer te werk te gaan met bijzondere muziekcomputers en meetapparatuur uit de jaren ‘50 t/m ‘80. Aan de hand van deze apparatuur worden de artiesten blootgesteld aan nieuwe mogelijkheden waarmee we makers uitdagen buiten hun comfortzone te treden en aan de hand van het experiment op zoek te gaan naar nieuwe invalshoeken. Omdat de artiesten tijdens hun studio periode volledige creatieve vrijheid ervaart, stimuleren we ze om een eigen interpretatie en werkwijze toe te passen tijdens dit project.

Tom Trago en Animistic Beliefs presenteren het werk aan de hand van een performance in de grote zaal van het Nijmeegse Doornroosje. Voor een select publiek wordt toelichting gegeven op het productie- en creatieproces en is er ruimte voor vragen waarmee de bezoeker de mogelijkheid geboden wordt om kennis te nemen van de route die de artiest bewandeld heeft.

Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door Stichting Sinus, Jäger Music, Doornroosje, Willem Twee studios en Open Source Radio. Meer weten? Jäger Music legt het uit: bit.ly/jäger-drift-in-residentie